tisdag 7 oktober 2014

Dom idag ifrån tingsrätten

Idag kom domslut ifrån tingsrätten.  Mannen som för 11/2år sedan körde på oss i badhusrondellen och sedan hittade på en historia om att det var min man som misshandlat mig på olycksplatsen och med det skulle våra skador då inte uppkommit av att vi blev påkörda. Av trafikmålet ogillades åtalet i våras och överklagades då till hovrätten. Det åtalet tas upp i Jönköping om någon vecka. Dock ledde mannens otrevliga tilltag med de fruktansvärda lögnerna om en påhittade misshandel till att det blev en ny rättegång i tingsrätten för falsk tillvitelse för 2 v sedan. Idag fick vi domen i brevlådan: mannen fick 1 månads fängelse och blev skadeståndsskyldig till maken. Det blev så klart radio och tidningsnyheter här lokalt. Om " känt idrottsproffs...." Man känner så uthängd och få figurerar i så kränkande sammanhang. Kränkande för oss alla att förutom skador vi fick för att någon var ouppmärksam en stund så har vi fått freda oss och leda i bevis att min man Inte har misshandlat mig. Tingsrätten skrev i domen mycket bra hur allvarligt det är att ljuga i rättsak och därav fängelsestraffet för honom samt skrev de om kostnader för samhället detta lett till. Mannen fick även betala en del av hans advokats arvode, skadestånd till maken och brottsoffer jouren. Nu väntar hovrättsförhandling för själva trafikmålet och ev om det blir ett överklagande i detta domslut falsk tillvitelse till hovrätten. Skönt iaf att idag fått lite upprättelse för oss med mannens lögner och att han inte kom undan med det. Efter första rättegången med trafikmålet så vart jag helt chockad över vad mannen hittade på och att rätten då valde att lägga ner åtalet. Då tänkte jag att det finns ingen rättsäkerhet men idag med dagens domslut känner jag tilltro igen och hoppas att det blir en bättre och rättvis dom i hovrätten för vålande av personskada och oaktsamhet i trafik 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar