fredag 3 oktober 2014

Vilken start på oktober

Fantastisk dag så här i början på oktober. 15 grader och varmt och skönt. På torget satt folk och fikade. Kortärmat! För ett år sedan vill jag minnas första snön kom runt denna tidpunkten. Efter arbetet hämtade jag vår far från hemmet för att han behövde till sin bank. Han har blivit skröplig och stapplar nästan dubbelvikt och så mager. Han är så svag men ändå nekas han en rullstol. Han har inte varit den bästa far man kan ha men jag tycker ändå synd om honom att behöva avsluta livet så begränsat. Han orkar inte ens stå upp när han ska koka kaffe nu säger han.  Men syster i Uppsala ska ringa serviceboendet och säga till om en rullstol nu på skarpen. Blir ju lite lättare om gracer kan fördelas mellan fler.
Avslutar med en vacker höstbild ifrån Hunnebostrand där min kollegor är och som skickade denna mysiga bild. Hummertinor som väntar på att läggas ut och förhoppningsvis klättrar något av det svarta guldet in i någon bur. Hoppas det är kollegornas tur denna gång. Nu längtar jag verkligen efter vår minisemester med vännerna i Holland nästa wekeend. Har haft hur mycket som helst sedan veckan efter semestern både privat och på arbetet. Nu behöver jag lite återhämtning och få komma iväg och ha trevligt är medicin som heter duga. Älskar Holland, säger det igen shopping,mat, kulturen och människorna där. Att prognosen visar 18 grader där och sol är också ok.Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar