tisdag 29 november 2016

Isskulptur och ursäkt

Kom iväg tidigt från arbetet, redan vid 18 tiden. Detta då sonen måste räkna matte inför sitt matteprov. Vi fick så bra hjälp av vänner och deras dotter igår. Sonen var så glad och sa att de förklarade bättre än hans egna mattelärare. Jag blev så glad över deras hjälp. De hjälpte även ikväll till när vi körde fast hemma. Så tacksam för deras insats. Otrevligt nog läste jag idag att idag hade han och hans familj blivit hotade av en elev på högskolan där vännen undervisar. Usch otrevligt då polis hittat otrevligheter vid husrannsakan i elevens studentboende. Förfärligt gjorde mig illa till mods den läsningen och ändå tog han sig tid att hjälpa oss ikväll via telefonen och våra mattetal. 
Sedan var någon oväntat stor. Skrev om förra veckan en som under vårt yrkesmöte försökte sig på att utöva härskarteknik på mig och jag sa ifrån. Denna någon kom storsint och ringde på vår dörr och bad om ursäkt. Det är stort och det sa jag till personen och att det nu är utagerat. Jag sa även mitt vad jag ansåg om händelsen och att jag inte tolerera att någon försöka sätta sig på mig. Glad över ursäkt och den är accepterad. By the way såg drakisskulptur när jag gick från arbete idag. Lade ju ut en bild i helgen när de skulle göra isskulpturen. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar