tisdag 5 augusti 2014

Hemma

En sista poolbild från igår eftermiddag. Väldigt varmt och skönt.
En sista tur i gamla stan innanför ringmuren från 1000-talet.
En mycket duktigt marionett teater.
Samtidigt skickar maken bilder på hur han förbereder en välkommen hem middag/ förtidig bröllopsdag middag när vi landar idag tisdag. Tabbouleh, gjom,pitabröd
Samt kycklingspett och vin.
Maken är inte hemma när vi kommer hem. Han åker iväg samma dag och är borta 3 veckor på raken. Vilket innebär att vi inte kommer att ses på 4 veckor och imorgon har vi vår 13:e bröllopsdag, vilket av dem har vi i de flesta fall firat dem på var sitt håll. Men nu har min älskling förberett min bröllopsmiddag, gulligt.
Vi flög Ryanair till Alghero och hem. Var lite orolig över kamraterns val av flygbolag då man läst mycket negativt om Ryan air. Kan bara säga att jag blev positivt överraskad. Inget krångel med bagage, det står tydligt hur många väskor man får checka in och vikten på dem samt kostnad för det. Så varför gnälla på det? Personalen var trevliga och hjälpsamma mer trevliga än en hel del "stora och seriösa" flygbolag. Jag har ändå flugit en del med andra stora bolag utan att peka ut något bolag specifikt. Ryan airs flyg var punktliga och effektiva. Samt att man har väl aldrig fått sitt bagage så snabbt då de flyger till de lite mindre flygplatserna och då blir logostiken inte så långrandig. Man kan även nu boka sina platser och betala för prioterad check-in och boarding. Perfekt på korta flygningar med andra ord de runt 3 timmar. Det var en positiv upplevelse flyga med Ryan air.
Svärfar hämtade upp oss på flygplatsen och körde oss direkt till sonens årliga astmakontroll. Vi kom nästan i tid. 10 minuter sena bara. Allt såg bra ut och nästa år ringer vi bara för en telefonkonsultation och recept.
Här mäter sonen sina astmamarkörer
Sedan köpte jag med mig lite Italien känsla hem som jag ska njuta av. Mm för deras olivolja, balsamvinäger och biscotti. Go'kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar