söndag 1 februari 2015

"Inre vårstädning"

Vaknade pigg och fräsch. Vilken helg... Idag är det bara ett golfmöte med juniorkommitten i kväll inplanerat. Fick lite quality time med KF på morgonen i soffan då vi missat den kvällsrutinen 2 kvällar i rad. 
Idag långt från galor och glamor. Snön har vräkt ner och jag ska här ut på en promenad i det svinhala underlaget. Promenader är skönt för hjärnan. Jag får mycket sorterat och utrett. Någon gång varje år får jag en "storstädning". Jag älskar att iakta människor runt mig och det är oftast lätt då jag är glad och babblig så kan man nog lätt tro att jag kanske är en grund tunna :) men icke, det är nog en 2-3 personer i min omgivning som känner mig väl och vet om detta( maken är en av dem).

Jag har nu ett tag iaktagit och begrundat begreppet vänner, vänskap och bekantskap. Vissa vänner har man kännt länge och helt plötsligt är det som man undrar hur väl har man kännt varandra när man inte längre hänger med i svängarna? Sedan finns vänner eller kanske bekantskap? Ni vet när man är den som söker umgänge och man frågare den andre om hen vill hänga med på ditt och datt? Men hen frågar aldrig tillbaka om man ska hänga med på ditt eller datt och ändå har man trevligt när man träffas. Är det vänskap? Ja det är väl en villkorad vänskap tycker jag. Hur mycket ska man investera i sådant? Ja där får man bestämma sig vad man vill ge av sig och vad man vill fyllas på utav. Jag har funderat över vänner som jag bara möter i vissa situationer och det slår mig också hur mycket de berikar och förgyller dagen. Men där i mellan umgås man inte( synd egentligen) dock är riktiga vänner ovärderliga. En riktig vänskap består även om förutsättningar förändras och ibland avslöjas den riktiga vänskapen när den inte består i en förändring. Så ibland är stora och sorgliga förändringar till godo fast det inte tycks så just då. Men saker klarnar såsom vänskap. Så jag har städat i min inre garderob och är nöjd med de nya " hyllplanens" innehåll. Jag har också bestämt mig att jag kommer bara äta och dricka det jag tycker är gott, gratis or not! Fick vråläckligt sötsliskig jättesött mousserande vin ( skulle vara champagne så klart) i galaminglet i går på idrottsgalan. Jag smakade på det och kände den här skiten kan jag inte dricka, gratis till trots. Man behöver inte vara oartig eller otrevlig men bara hitta en avställningsplats för det. Det har jag bestämt mig för. Kommer inte äta eller dricka något som jag inte gillar för att vara artig mer :) det har jag blivit för gammal för. Princess fasoner? Ja då får det vara så. Jag har städat klart i " min garderob" för i vår så får det bli :)
Maken som är sjuk får vara hemma och skotta medan jag är ute och går= sorterar min garderob. Go' middag vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar