måndag 4 november 2013

Dagens Muscat som gårdagens Dubai

Måndagkväll och en vanlig dag. Glömde min Iphone hemma idag. Lite " naket" vara utan sin telefon men ack så nyttigt vara utan den.
Så i vintermörker tar jag lite lånebilder ifrån makens Omantripp nu sist.
 Ovan en poolvy från SAS Radisson i Muscat under quizkvällen han gick på där nere. Ser väldigt likt ut Four Season i Dubais poolområde på denna bild i alla fall. Oman är en grönare öken om man jämför vegitationen med Dubai.
En gång i tiden låg det bostadshus utmed strandlinjen i Dubai nu är de ersatta med extremt lyxiga hotell istället men i Muscat ligger husen underbart kvar utmed strandlinjen.
Härligt hus på stranden med pergola på taket. Det byggs nu mycket i Muscat men man vill inte få Dubais stadsbild utan det regleras hur högt man får bygga i Muscat. I Dubai vill man bygga så högt och fräckt man bara kan.
 Maken sa att så här kändes Dubai en gång i tiden innan expansionen exploderade och han säger att han nu sista besöket där kände att han är glad över att vi inte flyttade ner, då det var aktuellt den gången vi var på väg dit. Jag hade arbete och fått min legitimation i Dubai att utöva mitt yrke. Nedan en lummig vy över Muscat.
 Detta är någon gata i ytterområdet på Muscat. Precis så kunde det se ut i Dubai minns jag men även i Abu Dhabi där det nu också byggs mycket eller som det såg ut i Doha där de också bygger massor. Men generellt älskar jag mellanöstern. Go' kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar