lördag 9 november 2013

När man får sova ut då vaknar man tidigt

Efter en trevlig kväll hos vännerna och tillika grannarna ( Babs med familj) igår, tänkte jag att jag skulle ta mig en sovmorgon. Ja men då vaknar man väl 6.30 och är pigg. Suck upp och sätter på kaffe och frukost. Då tänker jag att jag går till shoppingområdet Stallsiken brevid oss precis för jag vet att Biltema öppnar väldigt tidigt. Så sagt och gjort, jag gick dit och fixade lite julklappar till.
Imorgon är det ju fars dag här i Sverige. Jag har fixat paket till min far och svärfar. Men maken är ju i Spanien på helveteskvalet för att kämpa om ett spelkort till nästa år om han lyckas vill säga. Men maken är ju också pappa så jag shoppade lite " roliga underkläder" till maken och hoppas att oavsett kvalutgång att innehållet i den fina påsen muntrar upp honom :) undrar ni över innehållet? Kanske visar det när maken öppnat påsen om ngn vecka.
Ja som ni förstått är jag ju ingen matmor och kan knappt röra till något ätbart. Men kan ändå rekomendera den spicy sås som man slår över på lite stekt strimlad kycklingfile med wokgrönsaker och rör ned lite äggnudlar samtidigt som såsen slås på. Busenkelt och väldigt gott. Sedan är det lite lagom hetta och sting i den. Ikväll vara ensam med sonen och njuta i tv soffan i regnrusket och hoppas det finns något på dumburken att ligga och titta på. Go'kväll vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar