fredag 8 november 2013

Fixardag

Idag har man varit i fixartagen. Började med Swedbank i Skövde. Har slarvat bort min bankdosa till internet, förmodligen kvar i Australien men bankkvinnan var vänlig och lät mig få en ny dosa då de egentligen kostar 250kr, det är jag tacksam för. Kan väl tycka att det är märkligt, att någon kund ska tvingas betala det då banken inte är till för bankärenden längre utan det sköts ju via internet idag. Gillar inte heller bankens öppna ytor, inga privata samtal här inte, här får alla ta del om vad som sägs, det tycker jag är vidrigt dåligt av banken att ha det så. Medan jag står där kommer 2 män in och vill sätta in pengar då insättningsboxen i entrén är sönder och stängd. Men se det gick inte sätta in pengar på bankkontoret trots att deras servicebox var trasig. Pengar kan man inte heller ta ut. Man blir trött på banker ändå gnälls det förvånande lite över deras låga servicenivå.
Nå när jag ändå var på banken tänkte jag att jag använder ju inte längre mitt bankfack och nycklarna försvann i flytten för snart 8 år sedan så hoppet är litet att de ska återfinnas. Bankkvinnan var vänlig och visa mig en äldre och nyare version av nyckel så jag tog bild av dem i min jakt på nyckel. Det skulle kosta mig mer än 2000kr att ta dit låssmed och borra upp facket. Suck får väl leta lite då.
 Jag har genom åren köpt mången dyr kräm och ansiktsrengöring och betonar dyr( 1000kr) men sedan något år tillbaka köper jag nu dessa superbra cleansing wipes för känslig hud för 34kr de tar bort make up jättebra och torkar inte ut huden. Prova om ni inte gjort det redan.
Sista tipset idag får bli att skiva persimonfrukt och lägg på en klick krämig ädelost är bara så gott och fräscht blandningen sött mot sältan i osten. Ja förresten jag hann med att köpa lite julklappar idag med, har sådan ångest över det. Vill egentligen inte köpa julklappar men våra barn och syskonbarnen vill så klart det så bara att ge sig. Avskyr springa och köpa saker som man "tror" det är de vill ha och sedan är det fel på det mesta, fel legogubbar, fel storlekar, stil, färg ja allt. Jag köper hellre det jag vill ha och behöver själv. Ja, jag är nog tråkig men så är det. Jag tycker julen bara är jobb, jobb och inte så roligt. Skönt vara ledig absolut och träffa familj och vänner är kul men kan det inte stanna med det? Måste man köpa julklappar, ha häftigaste granen, dignande julbord mm? Jag måste ha vaknat på fel sida idag :) känner det men så känner jag om julen. Go'kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar