tisdag 22 april 2014

Arbetartagen

Idag när jag lämnade arbetet skulle jag som vanligt förbi gymmet. Men då det var sommarsol ute så cyklade jag först till " gräsklipparbutiken" som vinterförvarar vår robotklippare och servar den. Tänkte be dem komma och sätta ut klipparen då maken och jag donade så igår. Kan väl säga att jag var inte den enda i butiken i detta ärendet :) hela stan var där för att hämta ut sina klippare :), men jag väntade in min tur och kunde boka in utkörning och betala firman för vinterförvaringen.
Ja, så när jag var igång så cyklade jag förbi colorama och köpte olja till altanen. De var så trevliga och hjälpsamma. Jag har tidigare laserat altanen i Jotuns Burma teak men det är många år sedan, nu vill jag bara förbättra pigmenten men inte lasera igen. Ja, då utan kostnad bröt de en liten skvätt pigment som jag kunde röra ner i oljan. Så då hem och genast olja in däcken runt huset. Blev så nöjd med mitt dagsverke trots att min egna fysträning frös inne. Får bli imorgon träning, speciellt som nacken inte gillade alls mitt arbete med att olja in trädäcket. Ja då älsklingen flög ut idag så fick jag ju fixa mat till mig och sonen. Blev Max hamburgare och en lyxshake blåbär utan grädde men säkert 1 miljoner kalorier i den ändå. Nu biologi läxa med sonen. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar