lördag 26 april 2014

Ledarutbildning och mycket sol

Kul afterwork igår. Mysigt koncept att man via sin telefon och en app beställer sin mat a'39kr rätten. Precis lagom så kan man prova olika rätter. Jag tog pinchos plankstekt, skaldjurspasta och heta räkor med vitlöksaioli. Gott!
Men idag hade Skövde golfklubb och vår pro utbildning för hjälpledare enligt en förbundsmodell. Eftersom jag sitter i juniorkommitten med flera andra så klart var vi närvarande för att visa oss samt att vi fick ut lokalpressen att skriva om vår satsning på våra juniorer.
Först på morgonen hade vi teorigenomgång och sedan fick hjälpledarna sina utprovade jackor och pike'er.
Sedan vankades det praktisk träning och delar av juniorstab infann sig för att närvara när tidningen med fotograf kom.
När jag sedan kom hem fick jag av de fina grannarna en redan kyld vinkylare med massor av ros'e vin. WoW vilken present men varför? :) Är dock jätteglad och tacksam.
Satte mig sedan på en solsida av vårt hus och njöt med en skvallerblaska. Kom då att tänka på vår far på sitt serviceboende.
Så jag åkte dit och tog med han hem. Satte han i solsidan och satte på han solglasögon och serverade han lite kyld prosecco och ostkrokar. Där får vi sitta en stund innan jag kör tillbaka honom. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar