lördag 17 december 2016

Holland

Var på min favvobutik här. Kruidvat, hittade detta fantastiska serum igår aå idag var jag åter och handlade på mig en laddning till.
Detta var jag på jakt efter från början, fantastiska rengöringspads. Nästan så det är anledningen jag alltid återvänder hit :)
Vi bor i Nardeen Bussum. Så imorses köpte vi tågbiljetter in till Amsterdam. Stationshus liknar en kyrka.
Här cyklar alla.
Smarta stappelfunkrioner på stationen för cyklar.
I Amsterdam köpte vi dagskorr på spårvagnarna och bussarna.
Här försöker vi hitta spårnummer. Slutade med att vi gick i alla fall. Jo vi ånte 2 stationer åt ett hål och sedan en station åter. Väl spenderade pengar or not :)
Amsterdam är fint.
Varmt är det med. Vi satt ute och " fikade" 9 plusgrader och vindstilla.
Husen i bakgrunden lutade åt olika håll. Charmigt.
Inne på ett motsvarande "NK" hus. Köpcentrat Magma Plaza svävade denna gran. Inga tomtar men granar. De firar jul den 25:e och man äter mycket men har ingen traditionell julmat.
På riktigt hittade vi haschkakor i en afgär och Nej vi handlade inga.
Otroligt att man får sälja sådant.
Färgen på denna såg inget vidare ut.
Hemåt hotellet i eveningen.
Åter på hotellet och avrundar med
Min favoritdryck champagne. Åter Svedala imorgon fm. Haft en skön. Rolig och god wekkend. Välbehövligt. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar