fredag 9 december 2016

Louis Vuitton och RM Williams

Tänkte när jag fick "min påse" med skor att den var väldigt lik LV's gamla bruna färg och design.
Ännu mer likt var skolådan som likt LV har den lilla tygbiten att lyfta av lock med på deras lådor.
Idag fick jag min förklaring när jag lämnade in mina RM till skomakaren i stan( för att sätta på en skyddande gummisula på lädersulan) som är återförsäljare för RM. Han frågade mig om jag visste vem som ägde RM numera och berättde då att LV tagit över och då förstod jag varför LV återgick till sin mer orange färg mot den bruna nyans som nu RM har. LV köpte RM i februari 2016 som majoritetsägare läste jag mig till sen. Kanske alla visste utom jag, men kul att hjärna har så hög igenkänningsfaktor och där ser man hur viktigt det är med varumärke och igenkänning. Skomakaren berättade att efter LV köpt RM så gick det inte längre skräddarsy sina skor som innan med färg och materialval.
Lycklig son som idag hämtat ut sina persedlar för försvarsutbildarnas ungdom. I helgen ska de sova på förbandet och därav brann det i knutarna för sonen att få hämta sina saker från militärens förråd idag. För göra detta fick han ta ledigt från skolan ett par timmar nu på morgonen. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar