söndag 20 augusti 2017

Kalashelg

Fredag var ju finsmakarkväll. Med vinkännare och matälskar avnjöts goda viner och mat som var himmelskt god.
Igår var det dags för en väninnas sons konfirmation. Dagens outfit blev denna. För att aldrig gillat gå i klänning så älskar numer sedan några år klänningar. Skönt gå i och kvinnligt vackert tycker jag iaf. 
Ja vad säga om svenska kyrkan? Jag har en tro på något dock ej kyrklig. Men tycker svenska kyrkan behöver rycka upp sig. Kvinnlig och bra präst igår men tycker man behöver se över sitt format. Upplever mig nästan " kidnappad" när jag som de flests andra är i kyrkan vid endast tillfällen som dop,begravning och konfirmationer. Men de drar ut i evigheter med obegriplig masspsykos tal. Tror visst kyrkan kan vara viktigt men oftast bara klyschiga fraser " gud är god" etc etc jo men prata om hur världen ser ut, ingjut hopp om mänskligheten etc. sedsn formligen AVSKYR jag deras organiserade tiggeri till ändamål jag inte själv kan välja eller se hur de kommer fram i ren hjälp. Man skramlar uppfodrande med sina bössor och man sätter upp swishnummer på psalmtavlan och vi uppmanades swisha 50 lr 100kr till Igår Unicef och svältande barn. Ändamålet är hur gott och behjärtansvärt som helst. Men drar mig ibland bara att gå till kyrkan vid dessa inbjudningar man hamnar där pga av deras tiggeri när man dessutom som i mitt fall iaf betalar kyrkskatt. Kan gå ur kyrkan bara på detta..undrar hur mycket kyrkans folk lägger i kollekt per år? Eller är de såå fina människor så de behöver inte lägga som vi andra krämiga syndare? Nog om eländiga kyrkan.
Här är den fina konfirmanden efter kyrkotraumat :)
På kvällen var svärföräldrar och dotter m sambo samt broder hemma för att smaka på 26 åriga finvinet. Vi hällde över det på en vanlig vinflaska och vaccumkork. Det hade tappat lite men var toppengott igår igen men blev redan på kvällen odrickbart. Det var ett försök och de hann få ett glas iaf.
Maken på väg med färjan till tävling i Danmark. Svåger och svärmor ansluter på onsdag. På nästa måndag flyger vi ut till Prag.
Hamninloppet i Göteborg. Go'kväll 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar