tisdag 29 augusti 2017

Tisdag i Prag

Vaknade till en fantastisk soluppgång. Prag är känt bl.a för sitt vackra och speciella ljus.
Efter frukosten åkte vi spelar/caddie bussen till banan.
Ljuset... det ljuset och den symetriska tältbyn med lite Laurence of arabien stil över sig. Tidigt på morgonen en stund senare full aktivitet med människor som bygger upp och dekorerar alla tält.
Albatross klubbhus.
Maken ville ut tidigt för att komma ut och spela in banan innan det blev för trångt därute med mycket väntan och värmen. 
En helt fantastiska dag och sen kväll. Den värmen. Att kunna gå i klänning från tidig morgon till sen kväll utan att frysa och utan ytterkläder. Jag älskar Prag. Värmen, vädret, byggnader, ljuset. Ja allt.
Tog ett väldigt gott och kylt vin vid lunchtid i klubbhuset.
Tog även den enda öl jag kunnat dricka. Gillar ju bara den ölen på fat och det är här. Pilsner Urguel lagrade som enda öl i kopparfat. Lärde jag mig idag. Där har vi det. Måste vara kopparn som gör den god ;)
Utsikt från klubbhusets uteterass över puttinggreen och igen ljuset...
Karlsbron sen på kvällen.
Det är så vackert överallt.
Kärleken och jag.
Ljuset.... igen.
Anatomiska uret under repration.
Ljuuuuset :)
Kvällsmat vid torget brevid anatomiska uret. Imorgon " frudag" då får vi sightseeing och god mat och dryck imorgon på intercontinel rooftop resturant. Spännande.
Prag har de brantaste och snabbast rulltrappor till tunnelbanan jag provat på. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar