söndag 15 juni 2014

Final i SLA golfen-ligan

Farfar och sonen har först under våren spelat 5 omgångar golf och vunnit i sin klass och vunnit 4/5 omgångar och spelat oavgjort i en. Nu i helgen startade de slutspelen i SLA golfen. Så igår lyckades farfar och sonen vinna sin 16 dels och 8:e dels final. Tidig start var det i morse och de lyckades även vinna kvarts och semifinalen. Så nu spelar de sista 18 hålen i eftermiddag för final. Sämst blir de 2:a i alla fall. Jättekul och är jättestolt över dem.
Det är kul för både farfar och barnbarnet göra detta ihop. De har det mysigt och efter varje runda äter de glass och myser. Sonen var helt slut efter gårdagens spel och i morse upp kl. 06.15 för fortsatt spel. Den killen slocknar nog tidigt ikväll. Jag är förbjuden av sonen att gå med och titta så i detta nu sitter jag på golfklubben och väntar på att de ska komma in efter de sista och avslutande hålen. Prisutdelning är satt till ca 18.00 och pris kommer de att få. Så kul för sonen som tog det hårt med sitt underkända spanska betyg trots kämpat hårt med den och sin dyslexi. Då är det kul att han kan få känna sig stolt över att som sämst sluta 2:a med farfar efter alla dessa matcher de spelat med så många människor. Innan jag kom hit för att vänta in golfarna har jag varit hos en väninna och hennes väninnor och firat väninnan som fyller år idag. Mycket firande hela denna helgen. Ja nu är jag nig lite pirrig ändå hur det går för svärfar och sonen. Men har svårt att tro att sonen skulle orka så här mycket golf i dagarna 2 och spela så mycket och länge idag. Men jag hoppas :) och snart vet vi. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar