tisdag 10 juni 2014

Längtar tillbaka till Island

Ja, då åkte maken till Frankrike idag då. Hmm undrar vad vi lagar till kvällsmat? Något nyttigt med blåbär= bra för synen och mjölk=bra för skelettet och lite protein= bra för musklerna. Hmm jag vet, lets take som nyttig på Max :)
 Lämgtar tillbaka till Island med allt gott, roligt och fina. Hemma smackar verkligheten till direkt. Kaos igår med att rätta till allt som behövdes på jobbet. Idag strular dator och röntgenprogram. Suck.
Sen ringer sonens spanska lärare 3 dagar innan skolan slutar och liksom i förbifarten " ja just det, er son får "F" i spanskan. Jag bara? Jo, han har ju dyslexi och vi har inte fått några betygsvarningar och inga årgärdsprogram heller för att klara skriv och muntliga redovisningen. Jag blev arg igen( var skogstokig igår) jag ifrågasatte läraren och ringde väldigt arg till rektorn. Ja han höll väl med om att det inte var så bra skött men.. Jag sa då till han att det är ju han som är chef och ytterst ansvarig. Jag talade även om att nu låter jag skolverket/skolinspektionen få en anmälan så får vi se om de tittar på detta. Så nu är det anmält och bara vänta och se. Komma 3 d innan skolavslutning med ett F och de som känner mig vet hur hårt jag slitit och kämpat för sonen och hans dyslexi. För 1 år sedan var jag med på TV om detta bl.a. Rektorn och jag har stött och nött sonens behov hela tiden men rektorn tycker inte att sonens konstaterade dyslexi behöver stöttning och att bara ringa 3 d innan avslutning droppa ngt sådant utan förvarning. Jo, arg är förnamnet. Söta sköterskan har också haft sitt sen hon kom hem från Island och på det en skogstokig mig i 2 d att dras med. Vi åker tillbaka till Island och bara har det gott eller hur? Go'natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar