lördag 26 juli 2014

Lite svalka innan oväder

Igår kväll tog jag mig ett glas bubblor och satte på ett avsnitt av min favorit serie "Arrested devolepment" på datorn med mårbackapelargonen framför mig. Den påminner mig om min älskade mormor som tyckte om just mårbackapelargonen och hade en jättefin sådan när hon dog. Sommaren har varit underbart bra och skönt maken gjorde sig fri en vecka med oss.
Sonen är i Stockholm med storasyster och hennes pojkvän. De är borta tors-söndag. Idag gör de Gröna Lund men tydligen är det olidligt varmt där och miljarders med folk. Idag har det svalnat av här hemma på eftermiddagen något då det snart skall enligt prognos bli blixtar och dunder. Vi är hundvakt åt vännerna nu när de är på utlandssemester och på bilden njuter Bente igår kväll när det blev något svalare. Ikväll ska maken ock jag äta räkor, dricka champagne och jag har gått med på prova grillad lax. Äter annars inte fisk men älskar skaldjur. Blir spännande att se om maken med färsk lax kan få mig ändra uppfattning. Annars sätter jag i mig räkorna själv :). Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar