fredag 18 juli 2014

Naturreservat Nohlmarken

Idag har jag och söta sköterskan varit inne på arbetet och haft 2 patienter. Så gott att få arbeta lite på riktigt :), har ju redan blivit less på gå hemma. Efter arbetet åkte vi, grannarna och jag till Skultorp där det finns ett naturreservat med massor av blomstersorter och orkideer' som heter Nohlmarken.
Det var grannens pappa som guidade oss runt den ca 1.7 km långa slingan och berättade om växterna. Blev mycket imponerad av hans kunskap och den rikliga floran vi hade runt husknuten och som jag aldrig hört talas om innan. En vacker blomma på bilder var " dag och natt" blomman som var vackert 2 färgad .
Under turen hittade vi detta fågelbo med nykläckta fågelungar. Nej då vi rörde inget utan tiittade på håll.
Efter turen hade grannens far med sig en fikakorg och det var så gott och mysigt sitta där i solen och prata. Sen tillbaka hemma har jag börjat packa inför resan till Sardinien redan. Vi åker v.31 jag och sonen bara, fast med vänner också som ska dit. Storasyster blir hemma och sköter om hem och katt. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar