fredag 23 januari 2015

Fredag och ledighet vankas

Börjar morgonen med kaffe och internet tidningar. I lokaltidningen hittade jag vad jag tror är min anmälan till skolverket angående vår sons uteblivna stöd i spanskan. Har inte själv fått något i brevlådan ännu, men artikeln i lokaltidningen verkar handla om min anmälan annars finns det ett parallell fall vid samma tidpunkt i vår stad. Saken är att skolan fick kritik för uteblivet stöd.
Sen ner till optikern 09.00 och prova ut nya arbetsglasögon. Blev ett par blå. Bild kommer sedan när de är leverade.
Efter utprovningen av nya arbetsglas så snabbt över till arbetet där folk från Göteborg kom för att installera min nya operationsbelysning. Nu blev det superljus som jag kan styra med en handrörelse i luften.
Sedan vankas fredagsmys med familjen. Maken lagar mat och jag tar mig ett glas uppfriskande cre'mant under tiden. Längtar efter förrätten, räkor a'la Pil-Pil. Räkor i ugnen med olivolja, vitlök, röd chilli, habanero och eget tillägg utanför recept extra stark curry sen tar man vanlig baugette och fiskar upp den kryddiga oljan och äter räkorna med gaffel. Mums, för mig räcker förätten idag :) jättenöjd med Lindex Gaultierkofta för halva reapriset och då 175kr, den värmde gott i de minusgrader och snö som var idag. Fynds definition är något du Inte måste ha till ett Oemotståndligt pris. Så sant som någon uttryckte devisen ovan. Nu mys med familjen och kryddstarka räkor. Vad hittar ni på ikväll? Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar