söndag 25 januari 2015

Starkt ljus

Maken åkte upp på berget för längskidsåkning i det härliga vintervädret. Starkt ljus som bländade i den vita snön. Så jag tog på solglsögon och tog en riktigt snabb promenad med puls under en timme. Gott!
.Hittade ett träd med märkliga hålor under trädkronan och hålformationerna var cirkulär precis som trädkronan. Mysteriet klarnade medan jag granskade fenomenet och funderade. Det var småfåglar som kom flygandes och lade sig i de små hålarna. Undrar varför och varför bara under just det trädet? Var det för söka värme? Var det för söka skydd under trädkronan för större rovfåglar? Någon som vet?

Idag fyller en gammal vän jämnt. Han har flytt utomlands denna dag men ska ha ett litet kalas med sin familj och hans närmaste sörjande vänner nästa lördag. Dessvärre kolliderar det lite för mig. Jag ska på vår lokala idrottsgala och representera juniorkommiten för Skövde golfklubb som har en ledare nominerad. Så jag får åka till vännen antingen efter galan eller möjligen förre. Sedan på fredagen ska vi på AW med ett gäng vänner. Lustigt vissa helger är det stiltje helt och andra helger är man fullt bokad. Ska snart ner på arbetet och kolla  vår nya operationsbelysning då dottern sms:ade att hon hade fått något problem igår. Blir bra att träna på belysningen och hur man styr den med handviftning innan skarp läge imorgon på patient. Om ni frågar mig( men det gjorde ni ju inte men berättar ändå) vilket bästa äpplet är på apole så är det den fantastiskt goda Ingrid Marie. Mmm söt mjuk och mjöligt. Go'middag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar