lördag 19 december 2015

Grinchen och Curaprox

Hm glömde igår att skriva om denna bilden. Det årliga julkortet från vår juvelerare i Dubai påminner mig om att i år struntade jag medvetet i att göra/skicka julkort. Grinchen som jag är. Hatar på riktigt köpa julklappar och tillika att få. Bara byte av pengar och så får man ändå gå och köpa det man ville ha, slår aldrig fel, trots att man rekat läget innan. Jag köper hellre själv det jag vill ha för mina egna pengar och anpassar mitt köp efter detta. Varför hålla på med detta? Det är ju bara smärtsamt för de familjer som inte har råd? När deras barn inte får något eller "bara" får något "litet" och känna sig marginaliserade i skolan/samhället när de hör/ser vad alla "andra" fått för häftiga/dyra  julklappar/upplevelser. Japp, jag Är Grinchen. Det säger mina barn. 
Råd från tandläkaren: prova Curaprox, ny tandkräm nu i Sverige. Har funnits i Europa länge. Det är en svart tandkräm med aktivt kol i och hydroxylapatit( det är en byggsten i egna tanden) det aktiva kolet tar bort missfärgningar skonsamt och ger vitare tänder( och det fungerar) den har hög fluorhalt( 1450ppm= mkt bra) smakar gott( som vanlig tandkräm, möjligen ngt mildare smak). Curaprox har även fantastiska tandborstar där man i handtaget får automatiskt rätt anläggningsvinkel( 45*) mot tandlött. Kan köpas tandkräm med tandborste för 240kr. Ps snygg design både på tandkrämstub och tandborste.
Den finns med svart tub och matchande svart tandborste samt vit tub med matchande vit tandborste. Vita tuben är en annan smak på men samma svarta tandkräm med aktivt kol.
Här är mitt 80-tals tradera inköp på plats runt nacken. Fick "ögon" för det när en kollega till mig med god smak hade köpt ett eget. Innan dess hade jag inte hört talas om dem. Men var så fint på "C" så jag höll utkik efter dem, men de var svåra att få tag på. Så tills jag såg denna på tradera. Lika kul att man kan handla av främmande och ärliga människor online som håller det de lovar. Man läser så ofta om folk som blir lurade över nätet. I jakten på detta smycke handlade jag från först ett franskt "tradera" ( vestivare) och fick det smycket snabbt. Sedan detta smycket som kom sagen efter. Blir glad när man kan lita på folk :) nu säger denna Grinch go'kväll

1 kommentar:

  1. I think this is a really good article. You make this information interesting and engaging. You give readers a lot to think about and I appreciate that kind of writing.
    aktivt kol tänder

    SvaraRadera