torsdag 24 december 2015

Grinchens jul

Grinchens jul började med att städa och fixa inför våra föräldrars ankomst. Vi hämtade min far från hemet. Av någon anledning så fanns det mycket paket under granen men det var dotterns paket. Alla i vår familj fick varsitt litet paket och thats it. Tycker ju inte om detta paketvaskandet. Makens paket orkade jag inte ens slå in :) beställdes online och han fick lådan som den kom. Men då han är som mig brydde han sig inte :), bara ungarna som tycker jag/ vi är tråkiga. Jodå vi äter ett fullt halväckligt julbord denna kvällen. Ja, jag är Grinchen personifierad men samtidigt gott vara lediga och umgås lite för det är trevligt och kul.
Till och med jag fick ett paket. Vad jag fick? En ny grå fleccemorgonrock av barnen då de avskyr min gamla slitna lila/vinröda morgonrock. Barnen sa att nya morgonrocken var för deras skull då de inte vill se den gamla. Nja vi får väl se hur det blir med den saken :) . Nu har de som var här åkt hem. Sonen spelar dataspel och maken sover i soffan. Jag dricker ett gott glas kyld Chardonny och äter goda ostar och kex och någon liten chokladpralin då och då och tittar på tv:n. Bara skönt att "vara" och sedan gå tidigt i säng med någon bra komediserie att ligga och titta på. Det är en toppenjul för mig det :). Go'd Jul

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar