söndag 7 september 2014

Friends och BFF

Sommaren kom på återbesök så jag hoppade i de vita please jeansen maken hade med ifrån Turin. Tog sedan en skön promenad i solens värme. Funderade under promenaden på begreppet vänskap och bästa vänner. Vad är en bästa vän? Antingen har jag inga bästa vänner eller så har jag begåvats med ett flertal nära och kära vänner. Jag väljer mitt sista alternativ. Vänner är viktiga och de berikar mitt liv på olika sätt och fyller olika behov och funktioner. Därför väljer jag se mina vänner som nära vänner där ingen är bättre eller mer favoritiserad än den andra då de alla är viktiga för mig och mitt välbefinnande. Sen har jag vänner och bekanta även de viktiga men till de närmaste vännerna är de man delar både glädje och sorg med. Vänner och bekanta delar jag oftast det lättsamma med. Vet inte hur vänskap ser ut för er men det var mina tankar idag under dagens promenad. Go'eftermiddag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar