söndag 28 september 2014

Skitdag

Dagen började tidigt med helt ok väder för golfklubbens Ryder/solheim cup mellan ledare/föräldrar-juniorer.
De kämpade väl alla deltagare och hade kul. Jag var tävlingsledare/fikatant. Det blev så att ledare/föräldrar vann bucklan både på dam och herrsidan. En härlig förmiddag sen gick det utför. När vi parkerade hemma hörde vi kattmjau, innefrån vårt garage. Jag sa till maken att du fick nog med vår katt in på morgonen när han var in där och hämtade saker. Men ingen KF där. In och kollade i huset vårt och jo på soffan låg vår katt. Ut igen till det fristående garaget. Kattmjau men nu hör vi det från innertaket på carporten och när vi öppnar där så är grannens katt instängd på vår carport vind. Där har katten suttit i 10 dagar!! Sedan jag fick veden och de stapplade upp veden och stängde den öppna luckan. Katten mådde otroligt nog bra!!! Men var törstig men hon hade kissat och bajsat ner så sonens barnvagns och barnstol fick slängas, ägarna blev dock glada att få återse sin katt. Sen fick jag text att det var sjuk personal imorgon och det är väl baksidan med att vara egen. Jag fick åka dit och ringa bort patienterna. Bara utgifter och inga intäkter. Jag försökte först få tag på någon extra men gick inte. Försökte även få maken som hade jättemycket att göra inför sin Italienresa så det ställde till för honom och blev för oss båda en irritationskälla hur morgondagen skulle lösas. Det slutade med som sagt att jag fick åka till arbetet och ringa återbud till dem jag fick tag i. Så kul vart den här söndagen som tack och lov är slut snart. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar