måndag 29 februari 2016

Soffläge och kalasbryderi

Underbart se stark sol igen genom sina fönster på arbetet men att det ska behöva vara så kallt? -8 grader hade vi i morse och -3 grader nu på kvällen efter arbetet. Jag tål inte kyla. Fryser och både påklädd och inlindad ligger jag i soffan. Dottern och svärsonen håller på och flytta ut från oss efter nästan bott hemma i snart 8 månader. De var tvungna sa jag att till mitt kalas vara ute med alla sina saker.  Funderar på hur gör man med svar/icke svar på inbjudningarna? De som svarat är de som Inte kan komma, betyder det att de som inte svarat kommer ändå? Inte lätt veta, måste ju meddela restaurangen om hur många portioner som skall tilllagas. Ska man ringa och fråga de som inte svarat? Inget jag känner för. Om man vet att man ska gå, varför OSA:ar man inte direkt? Några har svarat att de kommer men de är inte många. Inte ens mina syskon har svarat. Maken tror att alla tycker att det är självklart att de kommer och att jag förstår det. Men hur gör jag då med maten? Anmäler mat till de som anmält detta och så blir det dumt på kalasdagen när det inte finns mat till alla? Anmäler mat för alla och betalar för det Och så kommer det inte så många? Tips någon hur man gör? Det är 3 dagar kvar innan OSA går ut så får väl vänta tiden ut. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar