måndag 15 februari 2016

Välkommen hem min nya favorit

Maken kom direkt från flygplatsen i Göteborg upp till oss och deltog o kollegornas bowlinglag. Det var oväntat roligt, det var fart och underhållande. Deras motspelare var ett trevlig och glatt gäng. Nåja tyvärr förlorade de trots bra insatser från alla 3 i laget.
Åh här kommer hon min nya lilla favorite. Halva känslan är ju Louis Vuittons fina förpackningar och deras fina påsar. Bara det är ju en dekoration i sig.
Och här är hon, den perfekta lilla clutchen i monogram canvas. Med ett vackert burgundilila foder innuti. Ytlig lyx och flärd men ändå så blir man glad över den i all sin ytlighet. Jag vet det. Familj, vänner och hälsa är viktigast i livet men är det så fel att bli glad över vackra ting? Kanske, kanske inte. Jag är glad och tänker njuta över glädjen för denna lilla raring min make fantastiskt nog överraskade mig med. Ni vet, lite som 13 rätt på tipset. Plötsligt händer det och igår hände det. Maken överraskade sin wifi :) och även genom att ha lyckats lista ut vad det var för någon väska jag gillar. Jag gillar monogramet just för det är så klassiskt och kvinnligt. En stram elegance. Visst är det världens mest kopierade logga och de flesta tänker fejk. Lite som med diamanter och kubrik zircon. Svårt för den oinvigde se skillnad men för ägaren som har vetskap är det en mental omfamning veteskapen om vad man har för sten. Inte för någon annans skull utan för sin egna vetskap och den lustfyllda känsla.  Maken och sonen drar tidigt iväg imorgonbitti till sälen och vänner där för skidåkning. Själv arbetar jag hela veckan. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar