lördag 25 mars 2017

Göteborg och Swedish tast och First hotell G

Ibland är livet extra gott.  Idag var en sådan dag. Solen sken och min kärlek och jag åkte med MTR express tilö Göteborg.
Lyckan då de serverar kyld champagne på tåget ner. Bra start på dagen.
Tänk att få lov njuta så här, är det möjligt? Sol, kärleken och tryggheten i mitt liv. Fina vänner och mys i Göteborg.
Vi checkar in på First hotell G vid stationen.
Får Cristsl sviten på topfloor, bara sisådär
Egen lounge med badkar och massagebänk att blicka ut över Göteborg
Stor soffgrupp
Stort badrum med "vattemfaöl" dusch? Den får vi prova imorgon.
Badkar mitt i rummet, inte i badrummet :)
Linch på Pane fresco, kul provat iaf och underbart dela denna dag med fina vännerna från Gislaved.
Mozarellan var väldigt god.
Min pasta Vongole får betyg
Ok, inte fantastisk men går att överleva på :)
Bättre blev det sedan på restaurang Swedish taste med i White guide. Jättefin present av vännerna. Vilken mat och dryck.
Vilket sällskap och vilken duktig sommelier som serverade oss.
Fina vänner att dela upplevelsen med.
Läckert kök
Till förätten ett svenskt! Vin från Malmö och Klagshamn ca 300kr ur beställningssortimentet, perfekt till förrätten av tartar med lök.
Här är flanktartaren med lök.
Vitt vin till de med förätt och fisk, jag år hjort med spansk rödvin 30.000.
Jättegott.
Fiffiga småpallar till handväskorna gör damerna. Hur bra är inte det? Kul grej som fler borde ta efter av. Tack alla för en otroligt underbar dag. Detta måste vi göra igen. Go'kväll 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar