söndag 5 mars 2017

Snöiga söndag, progesteronkräm och kalas

Efter en trevlig kväll med goda vänner vaknar man upp till ett snötäckt landskap, usch och fy.
Detsamma tyckte KF. Han har varit sur på mig sedan rått/sork incidenten förra söndagen men igår kväll hade han islossning och slutade sura. Innan låg han alltid på mig/brevid mig men efter rått/sork historien var vi ömsesidigt sura och han sov långt iftån mig. Igår kom han tillbaka och sov brevid mig och inatt med och idag i soffan :)
Älskar små katttassar de är så fina( bara de inte håller i råttäckel då )
En skön brasa passar fint i snöovädret.
Jag är nu igång med min progesteronkräm. 2 pump på morgonen och 3 pump på kvällen. Känner mig lite piggare... placebo? Men bröst känns inte så svullna och ömma och första dagen kände jag som lite mensvärk vilket man kunde göra om dos är för låg men det var bara första dagen och första dagens dos. Spännande iaf och jag tror på det men vi får se med lite längre användningstid. Smörjt bara i 3 dagar. Ska smörja totalt 12 dagar och sen uppehåll 14d efter 1:a mensens dag. 
Städat lite ikväll och dukat inför sonens 17 års kalas imorgon. Tänk vad fort tiden går...ikväll sover han över hos kompisar då det är studiedag imorgon. Första gången han inte firas i sin säng på morgonen av mig. Hans pappa har missat några födelsedagar då han varit iväg med hans tävlingsspel men aldrig jag. Men bara vänja sig :) tänker att det är både bra och tur att vi har självständiga barn som klarar sig nu utan att vara beroende av oss föräldrar. Klart att lilleman behöver oss men mer att han är  rustad för att lämna boet inom några år. Dottern är helt självgående, lik mig i mycket och hennes far i annat. Hon är helt självständig. Vet vad hon vill och hur hon skall göra det. Visst kan hon fråga om råd i något men aldrig att hon inte själv löser det. Det gör mig trygg och stolt. Precis som jag tycker det ska vara. Imorgon efter arbetet firar vi lilleman. Han gillar kalas :) fast han är så stor/gammal. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar