måndag 20 mars 2017

Yippie

Bara älskar det. Ikväll fick jag äntligen den högt uppkörda tummen ut ur arslet av bekvämhet och sprang. Hela min kropp var som en travhäst/ kalv på grönbetet. Det var något i vädret bara och jag bara måste springa igen. Sprang från arbetet och hem.
Hemma och lycklig som ett barn på julaftonen. Att väder och ljus gör en så lycklig över att få springa igen? Vilken lycka, visst gjorde nacken ont i början men det lade sig efter ett tag. Så här nöjd och glad var den omålade sanningen efter att hon fått springa ikväll. Imorgon väntar ett surpriceuppvaktande för en som fyllt jämt och på onsdagen ska äntligen träffa mina  " partners in crime", mina helt underbara kvinnliga kollegor från förra arbetsplatsen. Vi ska på den fantastiska och stans bästa restaurang Den Lilla Krogen och umgås och äta gott. Det är en höjdpunkt och jag är glad över att vi hänger ihop, det berikar så mycket. Vänner är ingen självklarhet det är en gåva att vårda. Sen till helgen åker vi iväg till Göteborg med våra kära vänner från Gislaved för mat och mys och bara få träffa och umgås med varandra precis som förr. Vilken vecka folk jag har framför mig. Ibland händer inget och man står still och sedan kommer en vecka som denna med bara energipåfyllande aktiviteter och omgiven av fantastiska människor runt lilla grå mig. Ibland är livet trist men denna veckan är det allt bra gott och jag tänker njuta av det. :) hoppas ni gör det med. Go'kväll

1 kommentar: