lördag 10 juni 2017

Blått vitt vin

Nya örhängen på idag från Ingwell jewellary. Modellen heter Molly. I guldfärg med aquarinsten
I dag provades även det nya omtalade blåa/ vita vinet. Gjord på chardonnaydruvor. Valde den torra så klart. Den blå finns även med mer sötma. Men jag vill ha vita viner knastertorra. Det tycker jag är gott, gärna med lite syra.
 Även konstkorken var läckert turkosblå.
Vinet var helt klart godkänt och drickbart. Färgen förvirrade mina smaklökar. När jag blundade och drack ett accepabelt vvitt vin. När jag tittade på vinet och drack gjorde hjärnan smakvurpa. Förväntade mig då mer sötma och mer läsksmak. Vet det var knepig upplevelse. Färgen är jättevackert blå och helt naturligt blå. Pressat på blå chardonnaydruvskal så blir resultatet detta. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar