torsdag 22 juni 2017

Pre midsommar

Fick en sommarpresent från en av kollegorna. Alla i vår personal fick. Gulligt. Jag fick en jättegod ros'e som var en favorit hos givaren som köpt den på en vingård i Frankrike själv. Förstår mycket väl att det var en favorit. Den avnjöts ikväll med vänner under en för- midsommarmiddag. Vi hade även hämtat hem far från hemmet så han fick firat lite då vi är bortresta imorgon till kusten. Lite synd om far som då får sitta själv på hemmet hela midsommar annars. Så vi tog en liten förstart med far och vänner. En salig blandning blev det men trevligt. Vi åt kräftor, sill och nubbe med sång för att avsluta med grillkorv och bröd med lösgodis och kaffe som avslutning. Fint ska det va'  ;)
På förmiddagen fick jag vara ledig då man på fars boende skull ronda honom med doktor denna gång. Glädjande nog har han ökat 2 kg i vikt sedan jag kämpade på för hans situation där han tappade vikt och kvällsmat i kommunal regi togs bort. Han får nu näringsdryck 2 gånger per dag och istället för lagad mat köper vi hem frysta matlådor och frysta pizzor. Skitmat absolut men det var så kommunen tyckte att det var ok. Men far har ju i alla fall gått upp i vikt trots det och det är ju bra. Rond idag med doktor var väldigt bra. Doktorn var väldigt fin mot far  och gott se. På väg till mitt arbete ser jag hur man gör en midsommarstång på hemmet. Trevligt att man gör det för de gamla tycker jag.
Sen idag kom min Louis Vuitton agenda mm i monogram hem till mig. Ville ha MM modellen och inte den minsta. 
Köpt underbara blommor till värdinnan imorgon. Vi åker till kusten och firar troligen en regnig midsommar ser det ut som. Vi åker tidigt imorgon och hoppas att trafiken inte är för hemsk.
Hade även på blomsterbutiken beställt en midsommarkrans till mig. Lite svårt att se då den ska förvaras i kylen för hålla sig fin inför morgondagens dans runt midsommarstången.
Kransen går i rosa toner. Vad hittar ni på? Vi har ingen riktig midsommarrutin. Det blir som det blir och gillar att vara hemma så det har jag inga problem med, men kul bli bortbjuden också. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar