lördag 24 juni 2017

Midsommar 2017

Midsommar firades med vänner på Bohuskusten.
Precis 14.45 kom regnet och områdets firande drog igång kl. 15.
Väl tillbaka i vänners helt enormt fina sommarhus var det uppehåll igen och mat vankas det.
Deras sommarhus har ett enormt vackert ljusinsläpp och vacker utsikt över havet så även när det regnade satt vi torrt och fint inomhus med en " utekänsla"
Fina dalarhästar.
Ja dubbelbild och som vanligt vet jag inte hur dessa avlägsnas.
Min jättefina blomsterkrans. Köpt och beställd på blomsterbutiken Bellas blommor hemma. 
Så fin krans och bara 300kr.
Min fina krans. :)
Vilken mat och dryckesorgie vi befunnit oss i. Var som " checka" in på Grand Hotell Stockholm. Fin och god mat med lika fina drycker. Förutom mitt kalas för något år sedan så har jag nog aldrig druckit så mycket champagne dessa 2 dagar. Underbart för en champagneälskare som mig.
Jordgubbar är ju givna denna högtid.
Full aktivitet i det väl grnomtänkta köket. Bara älskade denna otroligt fina "sommarstuga" vilken standard.
Eftermiddagsdrinkarna. Den ljusa till maken och alkoholfri.
Champagne flaskor låg på kylning 24/7. Ett himmelrike :)
Maken och jag selfie.
Frukostfrink med champagne i så klart i morse. En mimosa. Why not? Är det midsommar så är det.
Sen promenad i en underbar solig sommardag.
Fina bönor.
Damerna ute på bryggan.
Hemma till bästa västkustmaten. Skaldjur och mer champagne. Har jag dött och hamnat i himmlen?
Soligt däck som vi avnöjt i dag med. Hela gänget satt och myste, pratade och bara livskvalit'e. Vi var 10 stycken som firade i dagarna 2.
Nu går det hemåt igen över den berömda Tjörnbron där en båt( 1980?) körde in i och rasade bron och flera bilar körde därefter rakt ned i vattnat. Hemsk olycka. Go' fortsättning på midsommar helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar