söndag 4 juni 2017

Lite arbete då

Som egen har man ingen reglerad arbetstid. Det finns alltid att göra. Maken och jag satt sent på fredagen och nu även idag söndag. Arbetar imorgon och maken åker till Göteborg imorgon och flyg till Österrike för spel där i alla fall( blev ju inget i Sverige veckan som var). Så då är han borta till nästa tisdag då han på hemvägen skall göra en välgörenhetsdag på Drottning Silvias barnsjukhus ihop med flera andra så klart. Det var under detta evenemang han blev knivrånad för några år sedan.
Vet inte hur världen blivit men bra mycket otrevligare nu. Jag drar mig för " turistmål" nu. Alla terrordåd nu i Europa! Var inte rädd, uppmanas det till i tidningar. Så j-la dumt. Klart man blir rädd. Det kan ju hända något hela tiden och inget sätts emot de där IS terroristerna. Nu får våra politiker sätta eld i baken på vårt Säpo och arbeta för att alla "säpos" i världen samarbetar för att identifiera dessa galningar. Det kanske görs men gör mer isåfall. Tala i alla fall om för oss medborgare att ni gör något och visa att ni försvårare för dessa terrorister att nå sina mål ( oss medborgare) så vi vet att något görs proaktivt. Nu läser man bara att dessa terrordåd sker periodiskt och att det fördöms men sen då? Sen händer inget mer än textrader i media" var inte rädd, då har de lyckats" jo jag är rädd. Vart smäller det nästa gång? Vart är alla mina nära och kära om det smäller hos mig? Vad görs för att jag med mina medmänniskor tryggt skall kunna vistas i offentliga miljöer? Vart är ni nu politiker?
Lavazza har kommit med bryggkaffe, eller är det bara jag som missat detta? Iaf hittade det idag. De gör gott kaffe. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar