söndag 24 september 2017

50 års kalas

Nya HM kappan kom till användning idag och mina italienska skinnboots i blått läder jag köpte i Prag. Iväg kl. 09.00 för 10 mils körning ToR till pappa på sjukhuset och för att sen kl 12.00 vara på en överrasknings 50-års uppvaktning av en barndomskamrat i hemstaden. Hann precis och efter kalaset hem till pappas boende och mata katten. Har ett syskon som varit till pappa en! gång dessa snart 14 dagar på sjukhus. Jag frågade om det syskonen kunde tänka sig åka på söndagen för besök då jag åkt alla dagar utom 3 dagar denna tid. Jag skulle ju på kalas idag mitt på dagen. Svaret var ett nej, " syskonet räknar med att pappa får god omvårdnad" sant och det får pappa, men sa mer att besök är uppskattat, att jag åkt varje dag( minus 3 dagar, då andra syskon varit där i syskonskaran) då fick jag till svar " att det är självvalt" också sant. Men kan tycka att då ens pappa ligger allvarligt skadad och väldigt påverkad att man kanske själv skulle vilja besöka? Men där hade jag väldigt fel. Men absolut gör man som man vill, inkluderat mig själv. Jag kommer välja att inte delge information om faders mående eller övriga händelser för " man väljer ju själv" jag väljer att inte delge och viceversa väljer ju den andra då att själv ta reda på om den vill veta något. Förvånad dock över egoism och självupptagenhet om det inte är för sin en egen skull eller för en faders skull så kanske något för en annans skull? Då man vet att någon( jag, då givetvis självvalt) stressat varje dag med att boka av mina patienter för hinna till pappa innan det blir för sent då det är varje dag jag åkt i princip. Då jag sitter på alla omvårdnadsmöten( absolut självalt..) att jag varje dag dessutom åker till pappas boende för mata katt och göra rent i kattłådan och gosa med kissen, även det självalt av mig, för jag känner mig så j...la duktig och självgod då...Nej det är inte därför jag gör det. Jag gör det av omsorg för en ensam och sjuk åldring som dessutom är min far. Igår kände jag att det blev droppen när jag hörde detta. Nu är det bra för mig. Jag kommer inte höra av mig mer och det väljer sannerligen helt själv. Finns inget som jag ändrar mig med. 
Nåja, jag kom i tid till kalaset. En skolkamrat och hennes syster hade ordnat det så bra och gott. 
Det var en trevlig och lugn tillställning med mycket skratt och tiden sprang iväg.
Vilket dessertbord. Ãlskar Pavlova satte i mig 2 stycken :)
Tog lite god glass med.
Tog inget av tårtan men den var söt.
Mums, ett fikamonster är jag. Uppdaterade aldrig igår. Skulle ta 3 timmar och tänkte typiskt om det blir något strul nu när maken är inPortugal. I morgon är de hemma så då uppdaterar jag istället. Go'kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar