söndag 17 september 2017

Söndagen

Upp med tuppen. Var och röstade i kyrkvalet när de öppnade 08.00. Inte engagerad i det men tycker att demokrati är väldigt viktigt och en skyldighet att värna om och delta i. Klart man kan poströsta, men jag gillar valdagskänslan. Klä upp sig, välja valsedlar, stå i kö( enda gången det är ok :)  ) ja i morses var jag själv då men andra val såsom riksdagsval. Sen åkte jag och matade pappas katt och körde mot Lidköping till pappa. Detta är sjukhus entre'n och det är ett obegripligt labyrint virrevarv av gångar, vinklar, nivåskillnader ta sig till avdelningen. Men allt kompenseras av ofantligt trevlig personal.
Pappa har varit och är väldigt dåligt. Dåligt blodvärde och fått flera påsar blod, i princip inget blodtryck( jo klart han har men så lågt att han ligger tippad med benen i högläge) men då han är rökare tog jag med hans grejer för detta och underskatta inte en nikotinist motivation att få röka. Visst ville han ta ett bloss och det fick han och vi baxade ut han i rullstolen väl inpacketerad i filtar, och rökte gjorde han och piggnade till för en stund i alla fall. Men han är så yr i bollen, han känner själv att det är snurrigt och han är oklar. Ena sekunden  tror han att han är hemma i sin lägenhet och andra förstår han att han är i Lidköping på sjukhuset. Det är ledsamt och otrevlig när det är så här. Jag hoppas att han orkar detta och får komma hem till sitt och sin katt igen.
Väl hemma " lagade" jag mat till sonen. Nej orkar inte det. Stannade till på ica kvantum här och köpte från deras delikatess. Är helt slut. Har inte hämtat upp mig än efter veckan som gick med arbetet och farandes 10 mil om dan till pappa på sjukhuset och åka mata hans katt och ha dåligt samvete att jag inte varit tillgänglig för sonen och hjälpt honom i skolarbetet. I går kväll ringde en vän och han ville gå ut och ta en öl/vin. Kände inte för det men tvingade ut mig då jag insåg att jag behövde komma ut till något trevligt. Vi gick ut och åt och tog var sitt glas jag vin, han öl. Sen körde min svärson hem oss. Jag hade det skönt och bra och glad att jag gjorde det. Men nu ligger jag i soffan och funderar hur jag får ihop morgondagen och hinna orka åka de 10 milen efter arbetet till far. Jo, jag kommer orka men när jag ligger nu i soffan känner jag så.
Världens bästa cleansing pads från hollänska kruidvat. Maken köpte på sig ett gäng till mig.
Lika världens bästa cleansing pads fast till ögonen som maken köpt med ett gäng av till mig.
Sen superbra serumkur i 7dagar från samma butik. Kostar skit och ingenting. Ha en bra vecka folk. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar