fredag 15 september 2017

Nä inte jättemycket bättre dag idag

Det blev inte en jättemycket bättre dag idag heller. Mest stresspåslag. Pappa på sjukhuset, planera för hans fortsatta omhändertagande och när det blir av? Akuta på arbetet, ingen sköterska och som tur var fick jag hjälp av kollegor. En ledsen och mycket uppgiven make som kämpar med det han älskar att göra men som just nu bara gör han illa, fast det gör honom lycklig när det fungerar. Pappa var tack och lov lite piggare idag efter operationen. Stått upp med stöd brevid sängen. Men kan inte få i sig något då han mår så illa. Han känner sig själv mer förvirrad och sa själv att det är svårt hitta ord. Nu i helgen måste jag få ta det lugnare. Kan inte flänga runt 24/7. Ett syskon sa att denne skulle hälsa på vår far och mata hans katt denna helg, då kan jag få hämta andan det behöver jag och känner tydligt. Har konstant hjätrusning sedan igår för hur lösa allt och hinna med allt på arbete, pappa och sonen som behöver mycket stöd i sitt skolarbete. Så jag tänker inte ha dåligt samvete att jag inte åker till pappa på sjukhuset lör-sön. Såvida han inte försämras då åker jag men hoppas ju på att han är stabil i allafall. Så nu bara vara denna helg och få andas. Ska ni hitta på något? Jag hoppas att det blir uppehåll och inte för kallt så man kanske kan hitta en "lähörna" bara tanka luft och sol :) ta ett bad i jacuzzin kanske ett glas champagne,men väder blir som det blir. Blev höstigt snabbt och svalt. Trevlig helg alla. Go'kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar