måndag 18 september 2017

Det är fn vad allt är motigt nu

Stressa stressa stressa. Innan arbetet åka till pappas katt och mata den och göra rent i dennes låda och gosa med henne. Sen skynda skynda till arbetet. Boka bort de sista patienterna för att skynda skynda till Lidköping för hälsa på pappa innan klockan är för mycket. Han somnar runt kl. 18-19.  Köpte en onyttig lill påse med chips och... en minitetra med rödvin. Visst är han yr och vimsig nu men tänker att han måste komma igång med hunger och aptit. Han fick en lite mun av vinet idag bara. Men glömde slänga tetran när jag gick. Det är knappt ett glas vin men vad ska personalen tänka om de hittar den på/i hans hurts? Men orkar inte bry mig faktiskt. På väg till sjukhuset började en varningslampa med kylning lysa och uppmaning " stäng av bilen genast" suck gjorde det, stängde av bilen och sen var varningen borta men vågade inte köra 10 mil om något krånglar på vägen. Orkar inte med det nu bara. Hem och bytte bil( tog sonens bil vi köpt av vänner för  sonen ska ha något att övningsköra i) någon som vet varför man prövas i prövningarna?
Ja pappa piggnar till av sin giftpinne. På riktigt. Är vissen men när man baxar över han i rullstolen och köra ut han för ett bloss så kvicknar han faktiskt till en kort stund. Det är synd om honom hoppas att han kan komma hem igen. Japp då väntar vi in en ny stressdag att lösa. Det som är stressande är ju allt med pappa som hänger över en nu, att ensam räcka till för allt och ligga och köra så mycket bil varje dag för att lösa allt. Ingen annan mer än mig det hänger på. Klart jag kan skita i det. Klart pappa fixar det att jag inte kommer, men vet att han blir glad och tryggare samt att jag mår bättre av att hjälpa honom än att Inte hjälpa honom..i helgen hade jag lite avlastning från ett syskon som bor på annan ort. Det stressiga är ju ändå på veckan när man ska hinna med arbete och skolor och allt annat för att vardag skall fungera. Nåja det är ju en begränsad tid och viktigast att pappa får bli bättre och komma hem till sig. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar