måndag 20 maj 2013

Blixtar och dunder

Lugnt på arbetet idag både vad det gäller klimat och patientbiten. Cyklade hem genom en grönskande stad. Stadsträdgårdsmästaren i Skövde, Marie Larsson är värd all uppskattning för stadens utsmyckning. Maken for till Borstahusen för hålla igång sitt spel lite genom att spela en tävling på Sverige touren. Jag och sonen släpptes av på golfbanan för sonens träning. Där kom regnet och åskan. Typiskt att det åskar precis när maken åker iväg, det första åskvädret för året här mig veterligen och jag tycker det är läskigt faktiskt. Men kunde se halva programmet med Ola-Conny och Morgan på sin resa i Miami denna gång. Varför utsätter kanal5 dem för detta? Varför tittar jag? Ja svaret är väl gemensamt på båda frågorna. Man roas åt dessa 2 stackare som blottas på ett hemskt sätt på ett vis och å andra sidan får de göra sina livs resor på bekostnad av att jag med flera har roligt Åt  Dem inte med dem. Go'kväll !
Fina tulpan planteringar möter mig på väg ut från arbetet.
Genom en regnig ranch, man ser inte hur mycket det regnar här.
Till skillnad mot min promenad i går så var jag idag rustad för regn och dåligt väder. Nedan när Morgan och Ola-Conny ville ha en drink, blir som alltid något annat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar