fredag 3 maj 2013

Smakfullt, men inte av SJ

Fin dag med sol, promenad och ny talbok. Maken och jag åkte ut till en jättehärlig gårdsbutik som heter " Smakfullt" lite kläder och inredning samt egenproducerat nötkött. Vi köpte otroligt fint mörad högrev som senare på kvällen grillades och skivades upp i tunna slicer. Så gott. Innan maken och vår vän grillade gick jag över till väninnan Babs som fått fram utemöbler. Där tog vi oss ett glas ros'e medan hennes make trädgårdsarbetade. Vänninan hade en arbetskamrat hemma. Denna kamrat till vänninan satt och väntade på att tågen Göteborg-Skövde-Stockholm skulle börja rulla igen efter en brand stoppat tågen. Tyvärr drabbades min systerson av den också. Han skulle åka upp till min syster/ hans mamma i Stockholm för att de skulle gå på Bruce Springsteen. Men tågen gick inte och SJ satte tydligen inte in någon ersättningstrafik så min stackars systerson blev kvar i Skövde med både en outnyttjad tågbiljett till Stockholm och en biljett till Springsteen. Han var besviken. Så dåligt av SJ, det var nog inte bara min systerson som var ledsen och besviken idag. Imorgon blir det Hillerstorps årliga trädgårdsmöbel utförsäljning. Go'kväll













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar