fredag 10 maj 2013

Oljat altandäck

En behaglig dag. Började med en timmes promenad tillsammans med Babs. Vi gick förbi hennes mamma och tog en fika. Jag tycker det är kul att hälsa på hos de äldre och prata med dem. De har ofta ett annat perspektiv på saker mot en själv. Vi  gick förbi fantastiskt blommande körsbärsträd. När vi kom hem tog Babs och hennes son deras BMW cab och tog med mig på en tur. Skitgott. Jag och hunden i baksätet. Det är något speciellt åka nedcabbat i solen med dofter och ljud. Ja sedan åkte maken och jag till Clas Ohlson och köpte penslar och förlängningsskaft sedan hem och och olja in altan, detta gick mycket lättare när man är 2 som gör det. Sedan iväg på sjukgymnastik och sjukgymnastikbehandling. Det tar emot med sjukgymnastik då jag får så ont efter, ordet sjuk- gymnastik får rätt innebörd när det särskrivs. Hem och duscha då vi planerat after work med vänner men det blev strul och krångel med tider och olika personer så vi hoppade över det. Men då kommer sonen och hans kamrat och säger att vi är inbjudna på grillat hos kamraten och hans föräldrar och ett annat par grannar också. Det blev en trevlig avslutning på kvällen. Imorgon är planen att få fram trädgårdsmöblerna, men tvätta och olja in dem får bli ett annat projekt längre fram. God natt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar