tisdag 28 maj 2013

Tåget mot Kongliga Hufuvudstaden

Först jobba, jobba jag och sköterskan, sedan cykla hem och packa, känns som jag glömt hälften, men som sonen sa" det känns alltid som man glömt något" sant det kloka son. Sonen är lite vissen i sina luftrör men vi har inhalerat ordentligt innan tågresan.
Väl på norrlandståget möter jag för mig två fina människor som var som en extra mamma och en extra broder för när jag var tillsammans med min f.d, long, long time ago now, men så kul att träffas igen. Blev mycket prat i bistrovagnen över ett glas vin. De var på väg till sitt sommarboende i Norrland, jag ska banne mig åka och hälsa på i sommar det vore kul.
Nu är resan snart slut, maken hämtar upp oss på stationen i Uppsala som är vår slutdestination då vi kommer bo hos min syster och hennes familj. Imorgon tidig start då tv team kommer ut till banan  för programmet om dyslexi sedan ska jag lägga ut entre biljetter till alla vänner och bekanta som ska upp och titta på Nordea Masters och maken sedan skall jag ta mig in till Stockholm för spelarfrudag med lunch och make up store sminkning. Ska bli jättekul både aktiviteten men även träffa den roliga och superduktiga kvinnan Petra som håller i arrangemanget. Go' kväll vänner !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar