söndag 19 maj 2013

Vatten, stan är full av vatten...

Skön kväll och trevlig sådan igår kväll. Vänner och grannar samt kollegor och vänner över på lite kvällsmys. Vi har redan suttit ute fler gånger på altanen i år jämfört med förra året. Idag hämtade vi hem sonen från klassreseävenyret i Tivedsskogarna. Barnen hade haft det underbart roligt vittnade både barnen och de föräldrar som varit med. När maken och jag kom dit höll de på att avrunda upplevelsen genom att alla barnen fick hålla i ett "talträ" och när man fick trästumpen fick man berätta om hur man tyckt det hade varit. Vi kom när sonen vår låg på träräcket och pratade. Sonen och hans kamrat slocknade direkt de satte sig i bilen och sonen har sovit sedan vi kom hem vid 16.00 tiden. Tufft vara på läger. Hemkommen tog jag talboken i öronen och gick en timme. Jag hann väl några 100 meter så öppnade sig himmeln över mig. Tokregnade hela promenaden. Men eftersom jag blev dygnsur direkt så beslöt jag att gå klart. Maken ringde och undrade om han inte skulle komma och hämta mig men det ville jag inte och sedan stannade en bekant sin bil när hon såg mig komma gåendes i ösregnet och erbjöd sig köra hem mig. Snällt men nej tack till det med. Var ju redan så blöt och det var varmt. Ja, då ska man till arbetet i morgon med en person som gett "rysk roulette kula" ett ansikte. Hoppas vi alla får en angenäm vecka. Go'kväll!
Sonen ligger på räcket och berättar om sin upplevelse
Här öppnar sig himmlen... Över mig, ja då så bara vandra på. Var väldigt ensam under min promenad mötte ingen annan gåendes eller cyklandes. Konstigt va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar