torsdag 9 maj 2013

Kristi flygar dag

Skön morgon med långfrukost, älskar sitta länge med kaffet så det blir kallt och sedan läsa morgontidningarna över nätet, länge, länge i min hemska vinröda fläckiga flecce morgonrock. Så kitschig och ful men samtidigt så skön. Maken på snudd avskyr den men får skylla sig själv då han en gång i tiden köpte den för sisådär 10 år.. Efter frukost började maken göra iordning trädäcket och tvätta av det innan inoljning innan utemöbler tas fram. På ett sätt avskyr jag denna perioden fast jag älskar sol och värme. Men avskyr pyssla med hushållsgrejor. Men eftersom ingen annan kommer göra det åt en är det bara att bryta ihop och ta tag i det. Men medan maken tvättade altanen så tog jag en timmes promenad med talbok i öronen, är så skönt. Tycker det är så larvigt när alla som är ute och går sedan skryter på nätet att de "PW" powerwalkar. Snälla släpp sargen och kom in i matchen. När jag kom hem så åkte maken med sonen och lite kamrater för att skjuta paintball och då planterade jag lite blommor i utekrukor. Tror det var blå hänglobelia men jag vet inte. Överlever de och börja växa till sig så ger det sig. Ha en bra dag vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar