torsdag 17 september 2015

Magen håller sig :)

Iväg till våc för provtagning innan arbetet. Fast nu har jag fått sova 2 nätter i rad, ätit mer vanlig och fast föda. Yeah hoppas det håller i sig. Tja annars då? Det rullar på. Autoklaven vår skojade till det igen och lämnade felkod? Haha ta bort fel ore? Ingen aning vad eller vem ore är :)
Sen skulle vi försöka  köra rent vårt reningssystem. Haha där också lite trix och fix, samt kontakt kollegor så löste det sig.
Sen förbi och titta på sonens nya intresse, basketspel. Han tycker det är jättekul och det är roligt. Det jag har emot Lagsporter är att det fodras engagemang av föräldrar jag blir anti! Första gången jag gick dit och bums så kom mammor och pratade( jättetrevligt) men genast så skulle vem kör/hämtar i cuper. Vem står i kiosk, vem serverar i vilket skolkök vid hemmacuper? Vem är nattvakt? Ja så höll det på samt att man ska sälja saker!!! Jag betalar gärna för min son vad det kostar om han vill hålla på. Denna mamman har varken ort/tid/intresse/ vilja att tvingas till detta för att min son vill utöva basket. Tacka vet jag golf, inget krävande av föräldrar. Mådde nästsn lite illa idag då föräldrarna väldigt välmenande berättar att de har sååå kul ihop att de även går ut och festar tillsammans i land. Hallå!! Denna vhmamma har inget intresse till detta, ser få gemensamma intressen med dem och ingen önskan bonda så att man tvingas umgås! Ja, jag låter säkert oförskämd och otrevlig men har hela livet varit allvarligt allergisk mot att tvingas umgås bara för att man är i en viss situation gemensamt. Jag väljer mina vänner för att vi har ett förmodat utbyte av varandra och vill träffas av den anledningen och att vi trivs och har kul tillsammans, vi delar även mindre roliga händelser med varandra. Vill inte "hänga" med människor för att våra barn tränar i samma grupp eller att man är i samma vänta barngrupp etc. Har alltid blivit tvärtrilsk och backat mig ur det. Nåja. Arbete imorgon och sedan åker sonen på cup till Borås till helgen. Go'kväll 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar