torsdag 3 september 2015

Skitdag blev även skitnatt

Vilken natt! Min mage är helt out of order. Inte sovit en blund. Så fort jag lagt är det bara att springa upp på toan. Jäkla magkatarr nu har det påverkat hela mag/tarm floran. Tuggat Immodium hela dagen så jag lyckades gå till arbetet.
Arbetade bara till lunch för sen hade jag möte på sömnmottagningen inför en planerad studie som så här långt ser ut att bli av, men mycket att få ihop, är jag rätt man för det? Vet inte men hoppas. Vi  får se om inte annat om detta blir av. Det hänger nu på en handledning för mig och en etisk-medicinsk prövning sen min förmåga att styra upp det. Det är jäkligt kul med såklart även om projektet hissnar. Har aldrig gjort något liknande innan. Men det finns ju en första och sista gång för allt.
På väg ut från sjukhuset kom ambulanshelikoptern. Lite mäktig och mycket mäktigt ljud.
Ja hemma tidigt idag 14.30. Är trött och svag då det är svårt få i sig något som magen accepterar. Sätter mig i solen med en tallrik långsyrad fil med päron och kardemumma. Jättegod om än lite söt. Men ok nu när jag behöver energi. Imorgon fredag men vi arbetar där några timmar med patienter. Nedan fick sällskap i solen av denna finspelande syrsa som spelade fiol med sina bakben. Sol och värme det är gott det. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar