onsdag 9 september 2015

Rullar på

Älskade maken skickar lite bilder från Kazakstan och där han är( vet ej vilken stad) här är han på promenad genom staden. Hans omdöme om staden är att den är väldigt grön för att vara en stor stad.
Koas i rödljus korsning. Alla kör och ingen kommer någonstans.
Husen ser ju inte så roliga ut. Lite sovjetinspirerat tycker jag eller för all del vårt egna 70 tals byggbom ser ju mästan likadant ut.
Lumigt och grönt men jag fastnade mitt i bilden på gatan. Vad är det för fordon, den lilla grejen? Tydligen en pyttebil? Enligt maken en liten bild som via panoramafoto funktionen i telefon gjorde bilen ännu mindre. En illusion alltså :)
Sköterskan och jag fick blommmor idag. Lika glad blir man var gång det händer. Nu är det ju inte jämt men när det händer blir man glad.
Rosor är vackra. Gerbera, kallor, orkide'e är några andra blommor jag gillar starkt. Hade Kallor i min brudbukett när vi gifte oss för 14 år sedan. Imorgon är det möte på golfklubben efter arbetet och fredagen arbetar vi igen. Sedan ska jag göra ögonfransarna på fredageftermiddag. Sista gången nu, sedan ska de få bli normala igen. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar