söndag 20 september 2015

Skövde Pride festival i går och idag Borås

I går eftermiddag var vi på stan med vänner och tittade på stadens första pridefestival. Inte ens en blek kopia av Stockholm men tåget hade ganska stor uppslutning. Vi mumsade på en översötad Pridetårta på Pitchers.
Saknade lite show och spex i vårt lokala tåg, såg mer ut som en gladare 1 Maj demostration. Nä, mer glamor och glitter, fest och flärd( ja jo jag såg några utklädda till hästar men men) sen undrar jag: vad fn hade alla politiska partier i tåget att göra? Sådant får mig att bli anti. Varför försöka plocka billiga politiska poäng för något som ska lysa för sig självt? Så jäkla dåligt och hur tänkte de som organiserade tåget när de tyckte att det var viktigt att de flesta politiska partierna skulle synas? Stor diss på det!
Tidig morgon åkte vi mot Borås för att titta på sonen och hans basketlag Helena Basket.
Storasyster och kusinen hängde med och supportrade.
Sonen skadade sig igår men spelade iaf sin match idag och var duktig i sin insats. Gjorde flera mål. Laget är ganska nytt och hade inte mycket att sätta emot de andra lagen som är väldigt duktiga lag. Men sonens lag åkte på cupen för att lära sig och få tävlingserfarenhet. Här möter de ett Husqvarna lag som de spelade bäst i cupen mot men fick massor stryk. 64-34 blev det resultatet. Kul var de andra föräldrarna som också var där och tydligt älskade basket, de var så positiva och stöttande mot alla killar i laget och uttryckte glädje över vår sons beslut att spela basket. Det är kul. Men tycker inte om det osportliga beteendet från speciellt vårt lag där de skulle psyka motståndaren som hade bollen. Den som hade den spelaren att markera skulle då vara framför dribblande motståndare och skrika "boll,boll,boll" högt. Jag sa genast att det är dåligt skick om ens egna försvar är så dåligt att man måste skrika och psyka. Jag gillade inte heller hur föräldrar och tränare skrek och tjoade. Tacka vet jag golfsport och hästsport. Individuella lågmälda sporter med gentlemanna agree. Så kul att sonen tycker basket är jättekul men mer synd att han ledsnat på golf. Vill inte tillhöra eller engagera mig i basket. Visst stöttande förälder då min son valt detta men kommer aldrig känna mig bekväm sitta i en sporthall och skrika, göra körscheman etc . Det är bara det jag tycker. Gillar Inte "masspsykoser" tacka vet jag individuella sporter.
 Ja, i baksätet hem var de trötta. Sonen och kusinen slocknade men dottern höll sig vaken. Imorgon arbeta halvdag. Sedan åker vi med goda vännerna( f.d grannarna) upp till Stockholm för att titta på U2 och en övernattning innan vi åker hem på tisdagen. Arbetar sedan tisdag em. De fina vännerna har bjudit oss på detta. Vi är så tacksamma och det ska bli  jättekul. Fingers crossed att magen fortsätter att sköta sig nu. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar