söndag 27 september 2015

Skön söndag blev stress söndag

Bilder från gårdagen. Mys ute på banan och i golfbilen.
Tråkigt nog syntes kommande vintern i flyttfågelplogen som flög högljutt över oss.
Idag var det en fin brittsommar dag. Väninnan som precis blivit mormor för första gången och jag unnade oss varsitt glas vin i en liten fördröjd sommarfeeling.
Väninnans söta lilla barnbarn kom förbi oss och vi fick beundra det lilla fina underverket. Sedan övergick den sköna söndagen i stress. Min nyanställda sköterska har ramlat nerför deras altantrappa och skadat sig och befann sig på sjukhuset och sjukskriven en månad. Suck sådan stress och min mage som precis börjat rätta till sig. Detta är 2:a gången  inom ett halvår det händer mig och verksamheten. Jättetråkigt för alla och ingen vill ju vara sjuk/skadad men likväl är det ett svårt läge och kostar mycket för de små verksamheterna. Nåja försökt ordna idag att eventuellt få låna personal av min kollega och då min tidigare sköterska. Går det lösa så någon dag är det ju toppen. Både kul och hon kan ju både mig och verksamheten. Nuvarande sköterska är sjukskriven en månad och imorgon är det fullt med patienter och moment. Dessutom är morgondagen dumt bokad från början vilket jag ifrågasatte förra veckan och nu står jag själv med detta. Jag har lyckats ringa in en som hjälper mig imorgon men den personen har ingen vana eller utbildning inom detta utan bara lite hjälp med patientarbetet. Allt annat måste jag hantera. Alla sköterskana uppgifter utöver mitt eget. Jodå kan visst gå men inte som det är bokat nu. Japp ser inte fram mot arbetet nu direkt. Jag har arbetat med 2 diskbråck i nacken efter jag blev påkörd för 2 år sedan, jag arbetade med 2 revbensfrakturer när jag ramlade när katten skulle in för ett år sedan och jag arbetade nu när magen rasade så ont och sov inte en blind på nätterna och sen alla diarrer för att man känner ansvar över sina patienter och att personal ska få sina löner men men vad hjälper det? Bitter idag? Absolut, känns jäkligt orättvist och sjukskrivningar är inte arbetsplatsrelaterade så inget att förändra där. Det är tråkigt när man blir skadad och sjuk det är inte det bara en jäkla stress och press på hur ska man kunna lösa det? Det blir mycket oro och stresspåslag. Man har bara skyldigheter men när man behöver hjälp själv står man ensam. Ja, vi får se vad som händer. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar