onsdag 4 november 2015

Oj vilken dag

Maken är livrädd och passar mina ringar :) han skickar bild varje varje dag på mina raringar. Skönt snart är de hemma hos mamma igen ;)
Mosken i Ras al-Khaimah. Det är en av de sju emiraten i Förenade arabemiraten
Det bor va 230 000 invånare. I Huvudstaden bor 113 000 invånare. De anslöt sig till Förenade arabemiraten 1972
Blev otrevligt idag efter lunch på arbetet men slutet gott. Jag åkte vid lunch iväg med en god vän till oss på lunch till golfklubben. När jag kom tillbaka så dök inte min sköterska upp. Jag fick skicka hem patienter och försökte få tag på henne men fick inget svar. Sen ringde hennes sambo och efter en stund ringer hennes son och frågar efter henne. Då har det gått en timme. Jag blir skärrad och ringer polisen, de vill först inte ta upp en anmälan om försvunnen person men jag är benhård och till sist tar de upp den. Det går en halvtimme till och jag mår otrevligt och funderar. Då kommer hon tillbaka, skönt. Visade sig att hon hade varit iväg och handlat. Något strulade och hon blev sen och hennes mobiltelefon var trasig och hon försökte få hjälp ringa mig på arbetet men fick ingen som hjälpte henne med det. Så ringa polisen igen och berätta att hon nu var återfunnen tack och lov. Blev en så otäck känsla. Jag hann tänka hemska olyckor och på Lisa Holms tragiska öde och blev så lättad när hon var oskadd och inget hemskt hade hänt. Men mår lite konstigt nu efteråt ändå fast det blev lyckligt slut. Gymnasiemässa för sonen idag på arenan. Han vill olika varje dag nästan, idag vill han gå IT-gymnasiet och igår var det teknisk linje. Stackars ungdom dessa svåra val att veta redan nu vad man vill arbeta med. Nu duscha, måla naglar och packa. Kurs i 2 dagar väntar kliniken på Särö, Göteborg. Kul komma ut men svårt med aftonklädsel. Hem fredag kväll och så på lördag är det mingelkväll hos vänner. Det snurrar fort nu ;) Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar