lördag 21 november 2015

Stockholm, Grand hotell och Burger&lobster

Maken landade igår från Spanien och kvalskolan. Idag har han åtagande i hufudstaden så vi tog in på anrika Grand Hotell. 
Mysigt och kan tipsa om deras fantastiskt  fina SPA. Det hanns med om än snabbt besök där.
Gillar Grands rum och stil. Lite slottsmässig.
Sköna sängar med mycket kuddfluff
Stockholms fina älgar utmed Strandvägen. Jättefint i den kylslagna novemberkvällen.
Bra mycket större än normala skogskonungar. Jag var kortare än deras ben.
Nu är jag i mitt esse. Kvällsmat intog vi på Burgers&lobster. Maken älskar hamburgare och jag älskar skaldjur. Kan inte bli bättre. Win win situation för oss båda. Dessutom fick jag en kyld Pinot Gris från Alsace till och maken sin älskade cola.
Gå dit till den restaurangen. Den har endast 3 rätter på menyn. 1) en ost och baconhamburgare på 280gr med pommes frites för 279kr 2) hel hummer på 700gr ångad eller grillad med pommesfrites 3) lobsterroll en hummerröra i majonäs inbakad i ett bröd med pommesfrites. 3 rätter där de alla kostar 279kr styck. Gott, trevlig personal och snabb service. Vi hade maten till bordet på 15 minuter. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar